IPC is een mooie werkwijze om onderwijs te geven aan de hand van thema’s. In alle groepen werken de kinderen stapsgewijs aan gekozen projecten waarin we vakken zoveel mogelijk met elkaar verbinden. Leerlingen zijn daardoor beter in staat om verbanden te leggen. Zo zorgen we ervoor dat kinderen kennis opdoen en vaardigheden aanleren. De combinatie van kennis en vaardigheden zorgt voor een beter inzicht en geeft een verdieping in de (leer)stof. Leerlingen onthouden zo hun opgedane ervaringen langer. We hanteren een cyclus van 5 stappen: STARTPUNT – KENNISOOGST – THEMADOELEN – VERWERKING EN ONDERZOEK – AFSLUITING. Alles wat er volgens deze IPC cyclus geleerd wordt, maken we zichtbaar op zogeheten leerwanden. Dit doen we door middel van foto's of werk van kinderen, gekoppeld aan de themadoelen. Curriculum voor het basisonderwijs - IPC Nederland (ipc-nederland.nl)
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Akkoord