Klachten / Vertrouwenspersoon

Contact/vertrouwenspersoon


Bij de school kunnen kinderen, maar ook ouders bij de vertrouwenspersoon, ook wel contactpersoon genoemd terecht die graag onder vier ogen willen praten over iets wat hen bezighoudt. Zij /hij kan klachten doorspelen aan vertrouwenspersonen buiten de school. Dit gebeurt altijd in overleg met de klager. De contactpersoon kan rechtstreeks benaderd worden of via de “Uilenpost”. Omtrent de behandeling van problemen en/of klachten zijn (op school te verkrijgen) strikte richtlijnen opgesteld om goede afhandeling te waarborgen en vertrouwelijkheid te garanderen.
De contactpersoon voor de Van Heemstraschool is: juf Mirjam Tromp (mirjamtromp@stichtingcambium.nl).

Klachtenprocedure


Uit ervaring blijkt dat veruit de meeste klachten over schoolse zaken in goed onderling overleg tussen ouders, leerkrachten en schoolleiding worden afgehandeld. Als er iets in de ogen van de ouders/verzorgers niet goed is of fout dreigt te gaan met hun kind, neemt de ouder eerst contact op met de leerkracht. Wanneer het overleg niet tot de gewenste afstemming komt, richt men zich op de intern begeleider of de bouwcoördinator. Komt men dan ook niet tot een acceptabele oplossing dan richt men zich tot de directeur en tenslotte tot de bestuurder. Mochten de klachten niet of onvoldoende gehoord worden door leerkrachten, intern begeleider, bouwcoördinator, directeur of bestuurder dan kan men zich richten tot de klachtencommissie of externe vertrouwenspersoon.

Bekijk ook

De Van Heemstraschool is onderdeel van: